Verze F.6 zbavená nedostatků svých předchůdců je stíhací modifikací proudového stroje Hawker Hunter, který byl zařazen do služby v RAF v polovině 50. let. Fanoušci britských letadel se už mohou začít těšit na přidání tohoto často žádaného letadla do War Thunderu v aktualizaci 1.89 “Imperial Navy”, ale také se mohou těšit na její unikátní řízenou výzbroj!
Ve zkratce: nová modifikace proudové stíhačky Hunter s vyšším výkonem, lepší ovladatelností a novým a smrtícím typem střely vzduch-vzduch!
Hunter F.6, proudová stíhačka, Británie, 6. úroveň.
Klady:
- Vysoce obratné střely vzduch-vzduch krátkého doletu
- Smrtící 30mm kanóny ADEN
- Lepší ovladatelnost při vysokých rychlostech
- Závěsníky na pumy a rakety
Zápory:
- Podzvukový
- Žádná forsáž
Ve War Thunderu bude Hunter F.6 novou stíhačkou, kterou v chystané aktualizaci 1.89 najdete na nejvyšší úrovni britského stromu letectva. Ve srovnání s předešlými verzemi Hunteru které již najdete ve hře nabízí F.6 lepší výkony a ovladatelnost při vysokých rychlostech a také možnost nést vysoce obratné experimentální britské střely vzduch-vzduch!
Než se zaměříme na novou střelu vzduch-vzduch, hodí se říci něco více o samotném letounu Hunter F.6. Největším rozdílem mezi verzí F.6 ve srovnání s F.1, ačkoliv není na první pohled patrný, je přítomnost silnějšího motoru Rolls-Royce Avon 203. Ačkoliv nemá Avon 203 možnost forsáže, produkuje oproti svému předchůdci vyšší sílu v tahu, díky které letoun dosahuje max. rychlosti až 1149 km/h (Mach 0.95) u hladiny moře.
Kuriozita: Střela SRAAM byla tak obratná, že v jednom případě při zkouškách málem poškodila letoun, ze kterého byla krátce předtím vystřelena.
Navíc se Hunter F.6 dočkal přepracovaných křídel s náběžnou hranou s "psím zubem". Výsledkem této změny je celkově lepší ovladatelnost stroje a také jeho vyšší stabilita zejména ve vysokých rychlostech. Kromě toho byla hlavňová výzbroj ve formě 30mm kanónů ADEN doplněna o kompenzátory, které snížily silný zpětný ráz zbraní při střelbě. Výsledná vyšší stabilita během střelby pomáhala pilotům s přesností a také jim zjednodušovala udržení si cíle v zaměřovači.
Když už jsme probrali rozdíly ve výkonech mezi verzemi F.1 a F.6, podíváme se teď na střely SRAAM, kterých mimochodem letadlo nese celé 4 kusy. Jak už jsme zmínili výše, SRAAM je experimentální britskou střelou vzduch-vzduch. Na rozdíl od střel Sidewinder a Firestreak s vyšším doletem byla ovladatelnost střely řešena změnou směru proudu plynů z trysky - díky tomu se střela lépe držela cíle a také snižovala šanci na úspěšný únik z jejího zaměřovacího kuželu. Výhoda nové střely je zároveň její nevýhodou: jakmile jí dojde palivo, je střela naprosto neovladatelná. Proto se skvěle hodí do dogfightů, kde s ní není nutné udržovat cíl v zaměřovači, ale můžete ji vypustit během manévrování a máte dobrou šanci, že cíl zničíte.
Určitě už se nemůžete dočkat, až si po vydání aktualizace 1.89 “Imperial Navy” letoun Hunter F.6 vyzkoušíte na vlastní kůži, včetně její smrtící výzbroje - skvěle zapadne do arzenálu agresivních pilotů proudových letadel. Do té doby si dobře hlídejte záda, piloti. Uvidíme se příště!