Novinky Aktualizácie

Posledné správy + aktualizácie

Pokračujeme v novinkách z nadcházející aktualizace New Power. Dnes se rozpovídáme o nebi War Thunderu. Jedná se o první díl série devblogů ohledně aktualizované verze herního engine Dagor. 


V předchozích verzích Dagor Engine byla obloha, mraky a mlha vytvořeny samostatnými algoritmy a nebyly sjednoceny do jednoho systému. Fyzicky byla obloha ve War Thunderu docela autentická. K dosažení lepší podobnosti se skutečnou oblohou ale chyběl vzájemný vztah atmosférických jevů. V nové verzi Dagor Engine se nám podařilo vymodelovat realistickou atmosféru se správným rozložením a rozptylem slunečního světla jak na obloze, tak na povrchu Země. Také jsme vytvořili nové mraky různých typů v různých výškách a výrazně zlepšili vzhled oparu a mlhy.

 
Poledne, let mezi cumuly a altostraty za slunného počasí.

Model rozptylu a absorpce slunečního světla se změnil. Nejprve jsme vylepšili spektrální model absorpce světla. Dříve vzduch rozptyloval světlo s přihlédnutím k Rayleighovu a Mieho rozptylu, ale ve zjednodušeném modelu. Nová verze využívá rafinované spektrální modelování, které přesněji reprodukuje odstíny oblohy za různých podmínek.

Hra nyní bude mít ozonovou vrstvu. Během dne je obloha na naší planetě modrá hlavně díky Rayleighovu rozptylu; při východu a západu slunce zůstává atmosféra modrá kvůli vlastnosti ozonu absorbovat specifickou vlnovou délku ve spektru slunečního světla. Absorpce ozónu navíc při východu a západu slunce vykresluje vyšší mraky oranžově a růžově.

 
Sluncem ozářené mraky při západu.
 
Ozón barví oblohu během úsvitu a soumraku tmavě-modrou.

Nejvýraznějším zlepšením jsou změny oblačnosti. Dříve jsme používali pouze jednu relativně tenkou vrstvu mraků a museli jsme si vybrat, kam ji umístíme v každé bitvě. Nyní modelujeme troposférické mraky ve výškách od stovek metrů do patnácti kilometrů a ve hře mohou být současně různé typy mraků. Mraky se liší morfologickým typem - implementovali jsme všechny typy mraků, s výjimkou těch nejexotičtějších a nejvzácnějších. Ve hře jsou nyní představeny oblaky cumulus, stratus, altocumulus, stratocumulus, altostratus, cumulonimbus a cirrus a na obloze War Thunderu se mohou současně vyskytovat všechny typy mraků, v závislosti na nastavení počasí pro každou bitvu.

Вид на кучевые и высококучевые на рассвете
Pohled na cumuly a altocumuly za úsvitu.
Полёт самолёта между слоями облаков
Let mezi vrstvami oblačnosti.
 
Cumuly s a bez vícenásobného rozptylu.

Sluneční světlo, rozptýlené a pohlcené mraky a atmosférou, činí oblohu krásnou a rozmanitou. V závislosti na hustotě mraku se barva osvětlení mění také v jeho různých částech, od světle průsvitného bílého oparu až po tmavě šedý bouřkový mrak. Pro osvětlení mraků aproximujeme uvnitř něj vnitřní vícenásobný rozptyl světla ze slunce a oblohy. Každý mrak se ve skutečnosti stává zdrojem světla, zatímco struktura samotného mraku se stává viditelnou, oko může jasně vidět nehomogenitu každého různého mraku. Všechny mraky osvětlují a zastiňují okolní, a vzniká tak obraz hluboké a objemné zamračené oblohy.

 
Déšt z mraku, jsou jasně viditelné hranice vodního pilíře z kapek.

Malebné světelné sloupy („God rays“) nebo paprsky slunečního světla jasně odlišitelné od stinného pozadí mraků se nazývají krepuskulární paprsky. Tento efekt vzniká v Dagor Engine 6.0 automaticky, protože modelujeme osvětlení s dostatečnou úrovní detailů. Spolu s krepuskulárními paprsky se ve hře objevují také antikrepuskulární paprsky, které jsou obzvláště viditelné při létání ve výšce ze strany slunce v mlhavém počasí. Tyto efekty se ve hře objeví díky vlastnosti mraků, které částečně propouštějí sluneční světlo a vrhají stín nejen na zem a na sebe, ale také na „vzduch“ v celé atmosféře.

Закат, просвет в облаках, через который проникает столп света.
Soumrak, sloupy světla prosvítají skrz trhlinu v mracích.
 
После полудня, противосумеречные лучи, вид с высоты на поверхность земли.
Odpoledne, krepuskulární paprsky, pohled z povrchu země.

Mlha a opar jsou nyní plnohodnotnými částmi atmosféry. V nové verzi našeho grafického enginu je mlha modelována pomocí stejných algoritmů, které vytvářejí mraky a atmosféru. Díky tomu bude mlha méně homogenní a správně rozptýlená.

Туман в лучах утреннего света.
Mlha v ranním svitu.

Stručně řečeno, hra má svou vlastní atmosféru! Tento sofistikovaný matematický model nám umožňuje simulovat vizuálně přesné účinky oblohy, mraků, rozptylu slunečního světla v jakékoli výšce a v každém bodě naší planety.

Атмосфера Земли из Космоса, с низкой орбиты в 200 км (игровой движок).
Atmosféra Země z vesmíru, nízký orbit přibližně 200 km nad zemí (engine hry).

Nejen naší planety! Můžeme například jednoduše simulovat západ slunce na Marsu - nastavením parametrů hustoty a tloušťky atmosféry, povahy ozonové vrstvy a velikosti planety. Atmosféra Marsu je velmi řídká a západ slunce se projevuje modrou barvou, protože Rayleighův rozptyl jednoduše nemá čas absorbovat modré světlo, je zde velmi málo ozónu a kvůli absenci magnetického pole je ten rovnoměrně rozložen v atmosféře rudé planety. Kromě toho zde není žádná vodní pára, místo toho neustále zuří prachové bouře. Porovnejte naši verzi s obrázky z „Curiosity roveru“ - vypadají docela podobně, ne?

Рассвет на Марсе, фотография NASA
Úsvit na Marsu, foto NASA
(NASA)
Рассвет на Марсе из Dagor Engine 6.0 (параметры атмосферы Марса взяты из Atmosphere of Mars)
 Úsvit na Marsu pomocí Dagor Engine 6.0 (s parametry atmosféry Marsu z Atmosphere of Mars)

zdroj: www.warthunder.com

 


You have no rights to post comments / Nemáte žiadne práva na uverejňovanie komentárov

eSport

28 May 2019

Hráči War Thunderu!

Před měsícem jsme vyhlásili Finále War Thunder ligy. Dnes představíme turnajové hodnocení nutné k účasti v těchto turnajích.

Pro účast v grandfinále a finálových turnajích Zlaté divize ligy musí hráči získat následující turnajové ohodnocení v žebříčku:

Explore the Story

31 March 2019

Hráči War Thunderu! Nedávno jsme publikovali devblog o ligovém turnajovém systému - počínaje dneškem si můžete zaregistrovat svůj tým do Ligy!

První sezóna Ligy začíná 26.3.2019 a potrvá 12 týdnů.

Explore the Story

21 March 2019

Cimrmani - Účasť v týchto turnajoch sa vám ráta do sútaže o finančné ceny ! zoznam sútaží: KLIK SEM

Zoznam eSPORT WarThunder Víkendové turnaje vyberte si turnaj na ktorom sa chcete zúčastniť, skontrolujte či máte požadovanú techniku a prihláste sa tam !

Explore the Story

Novinky

26 October 2022

Nová, finská větev švédského tech. stromu - letadla i bojová vozidla, včetně Leopardu 2A6! Více než 50 nových a aktualizovaných strojů, namátkou s dlouho očekávaným americkým vozidlem M1A2 SEP s modifikací TUSK, protiletadlovým vozidlem s TOR-M1 a ikonickou japonskou bitevní lodí Fusó! Kromě toho dvě nová mapy: "Arktida" a "Skalnatý kaňon" a jako vždy dlouhý seznam oprav chyb a menších změn! Připravte se na aktualizaci "Fire and Ice"!

Explore the Story

15 December 2021

Nový herní národ s leteckým stromem v podobě Izraele, průzkumné letouny pro námořní bitvy, vliv větru na herní prostředí, nové mapy, spousta nových strojů a dlouhý seznam oprav chyb - to vše na vás čeká ve velké aktualizaci "Winged Lions"!

Explore the Story

10 March 2021
Aktualizace "Ixwa Strike" - seznam změn
 

Do hry dorazila nová řada jihoafrických bojových vozidel, první proudové letadlo s variabilní geometrií křídel a více než třicítka nové bojové techniky! Nová mapa, taktické střely vzduch-země a HUD pro piloty spolu s novými grafickými efekty, novými zvuky střelby pro letadla a mnoho dalšího!

 

Explore the Story

Tipy, Triky

31 January 2019

[NÁVOD] Merritovo Tankové Chilli (5.diel ) | WarThunder ako hrať proti M4A3E2 Sherman

Explore the Story

14 December 2018

Epic Games sa vrhli do nového podnikania, ktoré obnáša predaj digitálnych hier. A aby nás do svojho obchodu nalákali, spustili tiež akciu na hru zadarmo.

Explore the Story

01 December 2018

[NÁVOD] Merritovo Tankové Chilli (4.diel ) | WarThunder Video Návod si vysvetľujeme Munícia vs Pancier

Explore the Story

Aktualizácie

14 December 2023

Představujeme Air Superiority!

Rok 2023 zakončíme stylově s úžasnou velkou aktualizací Air Superiority. Několik států dostalo špičkové stíhačky, mezi něž patří F-15, Su-27 a J-11, Mirage 4000 a JAS39. Zavedli jsme VIII. úroveň pro bojová vozidla a následně i nové tanky: M1A2 SEP2, Leopard 2A7V, T-90M, VT-4A1, Strv 122B+ a Challenger 3 (TD)! Spojené státy dostanou skvělou loď USS Roanoke a několik dalších lodí za jiné národy, zatímco je tu pro letadla mapa Sopečné údolí, zasazená do krásné krajiny ruského poloostrova. Byla také přidána možnost používat univerzální zálohy během bitvy a výukové mise pro používání leteckých střel a přepracovali jsme grafiku všech typů ohně pro vozidla a hořící budovy, aby vypadaly obecně lépe.

Explore the Story

19 September 2023
Bylo implementováno velké množství bojové techniky, oprav a očekávaných doplňků z časového plánu! Stěžejní letouny: F-16C Block 50, Barak II a MiG-29SMT a stíhačky pro další země. Itálie získala maďarskou větev, která zahrnuje 11 bojových vozidel počínaje Csabou a konče KF41, jakož i 3 vrtulníky. První jihokorejské vozidlo VIDAR, které přichází jako exportní varianta používaná v Norsku, přichází také do švédského stromu! Vylepšeny byly také vizuální efekty větru, kouře, detonací munice a další, přibyla VI. úroveň pro oceánská plavidla a 3 prémiové bitevní lodě. Jsou zde také dvě nové mapy, včetně návratu "Testovacího areálu - 2271".
Explore the Story

07 March 2023
První plavidla francouzského námořního stromu, nové a aktualizované grafické efekty a optimalizace datové struktury spolu s vystřelovacími sedadly pro vybrané moderní proudové letouny. Mezi 43 novými i modernizovanými modely bojové techniky nelze nezmínit skutečného obra - Char2, obratný vrtulník AH-6M "Little Bird" nebo první francouzský lehký křižník Duguay-Trouin!. Kromě toho všeho zimní verze mapy "Seversk", nová mapa pro fanoušky letadel - Pyreneje, a jako vždy mnoho vylepšení a oprav! Přivítejte aktualizaci "Sky Guardians"!
Explore the Story

Iné hry

06 February 2019

Crossout sa dočkal zaujímavých grafických vylepšení. Hra tak vyzerá krajšie.

Gaigin čochvíľa oslávi 2 roky od spustenia Free-2-Play hry Crossout. V nej si vybudujete prakticky od základov vlastné bojové auto a vydávate sa s ním do neľútostných bojov. Avšak, po novom aj s krajšou a vylepšenou grafikou.

Explore the Story

23 January 2019

Je čas na oslavu deviateho výročia! Zatiaľ čo budeme mať ďalšie podrobnosti neskôr o úplne novej epizóde, ktorú môžete zažiť a úplne nová loď, ktorú môžete získať, vieme, že chcete získať podrobnosti o tom, ako sa s touto stranou môžete zapojiť.

Explore the Story

17 January 2019

Ring of Elysium už otevřelo novou sezónu s novou mapou se sopkou

Explore the Story

Updaty

16 October 2018
  • Opravena chyba při shozu poslední pumy, kdy mohl zaměřovač změnit pozici.
  • Opravena chyba, která mohla způsobovat generování zvuku z vrtulníku i když mu neběžely motory. (zdroj).
  • Opravena chyba, která způsobovala nekorektní přepnutí pohledu kamery u vrtulníku Mi-24A po zobrazení zprávy "Střelec: cíl v mrtvém úhlu".
  • Explore the Story

    26 September 2018

    Do "Nose art" skupiny boli pridané nové obtisky s obrázkami "oči".

    Explore the Story

    HW, SW, IT

    30 May 2019

    Po dlhej medzere po vydaní PCI Express 3.0 v roku 2010 skupina PCI Special Interest Group (PCI-SIG) pripravila plán na urýchlenie vývoja a vydania následných štandardov PCIe. V nadväznosti na tento plán, koncom roka 2017 skupina vydala PCIe 4.0, ktorý zdvojnásobil šírku pásma PCIe 3.0. Teraz menej ako dva roky po PCIe 4.0 - a prvý hardvér pre tento štandard práve pristáva - skupina je opäť s vydaním špecifikácie PCIe 5.0, ktorá opäť zdvojnásobuje šírku pásma dostupnú prostredníctvom linky PCI Express.

    Explore the Story

    16 May 2019

    Holandskí špecialisti zverejnili objav nové bezpečnostné slabiny procesorov Intel. Postihuje približne 75% systémov s procesormi tejto značky ... vrátane tých najnovších posledných generácii !

    Explore the Story

    06 March 2019

    Nové Motto  "More bugs more Intel like" ?

    Intel CPU májú další MEGA Prúser - Nová díra "SPOILER" v CPU Intel překonává Specter a Meltdown, a není softwarově řešitelná !

    Explore the Story

    SME -CSM- Cimrmani, Team KTORÝ HRÁ FÉR.

    viac info

    -CSM- Finančná zbierka

    Na podporu a fungovanie -CSM-
    viac info klik sem: https://bit.ly/2N8XUyiz

    Klikny na PayPal a zadaj sumu,
    Za -CSM- Ti Ďakujeme.





    Viac info

    -CSM- TeamSpeak 3

    IP adresa1: ts.csm-clan.cz

    IP adresa2: ts.csmclan.eu

    TS3index.com

     

    Viac info

    -CSM- Informácia o nás

    Info o -CSM- klane kto je kto, historie vzniku klanu a ACS aliance

    erb kridla

    Viac info