Mitsubishi T-2K je japonský nadzvukový výcvikový stroj vyvinutý počátkem 70. let. V aktualizaci 1.87 dostanou japonští piloti příležitost postoupit do nadzvukové éry díky zavedení ozbrojené verze T-2, která se ve hře objeví již velmi brzy!
Ve zkratce: První japonský nadzvukový stroj, jak historicky, tak i ve War Thunderu.
Po konci 2. sv. války a vytvoření JSDF se japonská výzbroj, alespoň co se týkalo letadel, skládala zejména ze zahraničních strojů. Zatímco se v druhé polovině 20. století vojenské letectví přesunovalo do nadzvukové éry, Japonsko řešilo jak udržet krok s rychlým technologickým vývojem.
V polovině 60. let Japonsko začalo hledat nový nadzvukový výcvikový letoun, který měl nahradit již nevyhovující podzvukový Fuji T-1. Muselo padnout rozhodnutí, jestli nakupovat v zahraničí, nebo vyvinout vlastní letadlo. Nakonec byla vybrána druhá možnost.
V roce 1967 poslaly tři japonské firmy své návrhy a vyhrál ten od Mitsubishi. V březnu 1968 byla dokončena technická dokumentace a začala konstrukce prototypu označeného jako XT-2. Počátkem 1971 byl prototyp hotov a v červenci téhož roku proběhl jeho první let.
Po úspěšném prvním letu prvního prototypu byly objednány další tři. Ze čtyř zkonstruovaných prototypů byly dva bez výzbroje a dva se zbraněmi. Ty pak sloužily jako základ pro výrobu sériových strojů.
XT-2 splnil dané požadavky a začal být vyráběn pod označením T-2. Bylo objednáno 90 sériových letounů, ale do konce výroby v roce 1988 jich bylo vyrobeno celkem 96, počítaje prototypy a zkušební verze. Stroje T-2 byly zařazeny do výzbroje JSDF v roce 1975 a zůstaly ve službě až do roku 2006.
Ve War Thunderu bude T-2K prvním nadzvukovým strojem na 6. úrovni japonského tech. stromu letectva - v nadcházející aktualizaci 1.87. Již brzy budou mít japonští piloti příležitost bojovat v nadzvukových rychlostech s pokročilou řízenou výzbrojí!
T-2K pohání dva proudové motory Ishikawa-Harima TF40-801A, což jsou japonské licenčně vyráběné verze motorů Rolls-Royce Turbomeca Adour. Každý z těchto motorů dokáže vyprodukovat v tahu až 20,95 kN a až 31,76 kN při zapnutí přídavného spalování. Tato hrubá síla znamená, že T-2K dokáže vyvinout rychlost až 1975 km/h (Mach 1,6) ve výšce 10 km.
Kuriozita: T-2 byl prvním čistě japonským letounem, který prorazil zvukovou bariéru a cestoval nadzvukovou rychlostí.
Navzdory faktu, že T-2 byl výcvikový stroj, japonští piloti ve War Thunderu se nemusí bát, že bychom je do bitvy poslali s prázdnou! T-2K představuje vyzbrojenou verzi tohoto výcvikového stroje a nabízí tak svým pilotům slušnou možnost volby.
Kromě hlavní výzbroje, kterou tvoří jeden 20mm rotační kanón v nose, může T-2K nést konvenční pumy, raketnice s neřízenými střelami a také dvě střely vzduch-vzduch typu AIM-9B Sidewinder! Díky výběru podvěsné výzbroje bude T-2K podávat vynikající výkony nejen v leteckých bitvách, ale lze ho použít i v kombinovaných.
T-2K je na svém finálním přiblížení do nejvyšší úrovně tech. stromu japonských letadel - jeho přílet je očekáván spolu s vydáním aktualizace 1.87. Mezitím sledujte novinky s informacemi o dalších aspektech velké aktualizace mířící do hry. Do té doby přejeme šťastný lov, piloti!
Tým War Thunder
ZDROJ: www.WarThunder.com
Comments